دکتر فیروزه یگانه

متخصص گوش، حلق و بینی و جراح زیبایی بینی

آیا بینی گوشتی بعد از عمل برمی گردد؟

بینی گوشتی:

با تکنیک های قدیمی ، تقریباً کار خاصی برای بینی گوشتی نمی توان کرد چون تکنیک های قدیمی بیشتر کاهنده هستند و شامل تراش دادن استخوان و غضروف خواهند شد. بینی گوشتی خودش غضروف های ضعیف تری دارد. حال اگر این غضروف تراش داده و نازک شود، اگر چه ممکن است برای مدتی کوتاه بینی کوچک تر و زیبا تر به نظر برسد. اما با گذشت زمان و به علت تغییرات زیر پوستی، بینی جمع شده و خودش را به سمت پائین خواهد کشید. اینکه می گفتند بینی افتادگی پیدا کرده و یا برگشت کرده به همان علت می باشد.
اما امروزه چون بینی های گوشتی با تقویت غضروف شکل داده می شوند، حالت داده می شوند و بازآرایی می شوند، برگشت بینی های گوشتی یا افتادگی بینی های گوشتی خیلی کم شده و شاید اصلا اتفاق نمی افتد.
تقویت غضروفی کاری است که برای بینی گوشتی انجام می دهیم . به آن معنا که غضروف مورد نیاز را از تیغه وسط بینی (سپتوم) بر می داریم و بوسیله آن قسمت های tip یا نوک بینی را تقویت می کنیم تا بعد از اینکه فرایند ترمیم شروع شد تغییر شکل (برگشت بینی) اتفاق نیفتد.

هبودی بعد از جراحی بینی گوشتی سریع تر است یا بینی استخوانی؟

هنگامی که مشکل اصلی در بزرگی یا بدشکلی استخوان ها و غضروف های دو سوم فوقانی بینی و پوست نازک باشد با شکل دادن به اسکلت بینی و کشیدن پوست نازک روی آنها، می توان به سرعت شکل زیبای ساخته شده را آشکار کرد ولی اگر بافت نرم زیاد و به خصوص پوست قطور مشکل اصلی باشد، چون تورم ناشی از عمل، زیادتر و طولانی تر است برای اینکه شکل نهایی بینی معلوم شود باید بیمار و جراح صبر بیشتری داشته باشند.

در افراد با پوست نازک شکل نهایی بینی در نمای نیمرخ پس از 6 ماه مشخص می شود ولی در نمای روبه رو ممکن است تا 18 ماه بینی به کوچک شدن ناشی از کاهش ورم ادامه دهد. این زمان برای پوست های قطور مطمئنا طولانی تر است.

چه کسانی بهتر است مورد جراحی زیبایی بینی گوشتی قرار گیرند؟

برای جراحی بینی بهترین افراد کسانی هستند که نقایص مشخصی در بینی شان داشته باشند و از پیش از انجام جراحی با جراح همکاری کافی داشته باشند. باید پیش از عمل جراحی با پزشک شان صحبت کنند و درباره نتایج عمل جراحی به طور کامل توجیه شوند.مراحل انجام عمل جراحی به طور کامل برایشان توضیح داده شود تا مشکلی در این باره نداشته باشند.

سایر مقالات

باز کردن چت
1
Scan the code
برای دریافت مشاوره پیام دهید